Missatges al llibre de visites

En/na Nuria Borras (mare de Pau I Marc Ortiz), Marta Verdes Aspe, Familia Galván Cantero, Per Minairó 17, Per Minairó 13, Francesc i Maria Josep per l'Anna Escolà (100), juan castell 101, i 51 persones més han escrit un missatge al llibre de visites

Noves fotos a Segon torn 2018

S'han penjat 16 noves fotos a l'àlbum.

Un dimecres a la tarda tranquil

Hola de nou! Ahir dimecres, cap a dos quarts de dues del migdia, els minairons arribaven a la Farga després d'un descens de més de 800m. en unes tres hores i escaig. Hem de dir que són valents i molt bons caminadors. Tot el camí de baixada, des del prat de la Vacarissa on vam acampar, es va efectuar amb disciplina i molta motivació. El sol escalfava de nou i sort n'hi hagué del bosc espès del camí dels Miners. Un camí, per cert, molt empinat, ombrívol, ple de molsa..., que anava fent ziga zaga sobtadament. Sabem que era el camí que recorrien els miners per anar a treballar a les mines i ens fa pensar en la vida dura d'aquests en aquells anys i contrades. I és aquí on la nostra Farga tenia una rellevant importància.

Òbviament, en arribar a can Minairó, la fam ja començava a ser la protagonista i vam entrar al menjador contents i cofois. Després de dinar la migdiada i el repòs foren els protagonistes i, cap a les quatre de la tarda, la piscina ja ens esperava. Allí ens vam relaxar i divertir fins a quarts de sis de la tarda que vam berenar. Aleshores van arribar les grans i desitjades dutxes on vam acabar de relaxar-nos i d'endreçar-ho tot.

Acaba de passar per aquesta redacció un bon jan, en Jan Estiu (joc de paraules) que opina sobre la sortida: " Va ser una acampada molt cansada però molt xula i divertida". Continuem! Destaquem la bona actitud dels minairons, la seva predisposició i motivació i, sobretot, la seva alegria i participació.

Avui ha de ser un dia tranquil amb joc de tarda a Queralbs. Més tard continuarem informant.

Des de la Farga bon dia a tothom.

Un dimecres a la tarda tranquil

Hola de nou! Ahir dimecres, cap a dos quarts de dues del migdia, els minairons arribaven a la Farga després d'un descens de més de 800m. en unes tres hores i escaig. Hem de dir que són valents i molt bons caminadors. Tot el camí de baixada, des del prat de la Vacarissa on vam acampar, es va efectuar amb disciplina i molta motivació. El sol escalfava de nou i sort hi hagué del bosc espès del camí dels Miners. Un camí, per cert, molt empinat, ombrívol, ple de molsa..., que anava fent ziga zaga sobtadament. Sabem que era el camí que recorrien els miners per anar a treballar a les mines i ens fa pensar en la vida dura d'aquests en aquells anys i contrades. I és aquí on la nostra Farga tenia una rellevant importància.

Acaba de passar per aquesta redacció un bon jan, en Jan Estiu (joc de paraules) que opina sobre la sortida: " Va ser una acampada molt cansada però molt xula i divertida". Continuem! Destaquem la bona actitud dels minairons, la seva predisposició i motivació i, sobretot, la seva laegria i participació.

Des d ela Farga bon dia a tothom.

Missatges al llibre de visites

En/na Iaios Marc 49 i Pau 83, Família Camps Carré, Marta Marquillas, la millorrr cosina del monn! , Toni, Cosins Fernández (Muros i Clusellas), Blanca Aysa Ferrer, Dani y Marta, i 58 persones més han escrit un missatge al llibre de visites

Noves fotos a

S'ha penjat 1 nova foto a l'àlbum.

Colònies "Els Minairons Cantaires"

De moment, bon temps i fantàstica acampada

Des de la Farga de Queralbs bon dia a tothom!

Aquesta nit els minairons hem dormit al pla de la Vacarissa, a uns gairebé 2000m d'altitud. Procedíem de la Farga de Queralbs (1100m) caminant pel GR11 i de la font de l'Home Mort (1806m) on havíem dinat.

Ha fet una nit tranquil·la i les tempestes han passat de llarg en tots els casos. Cal dir que els paisatges que hem pogut observar aquest dimarts i aquest dimecres són excepcionals: verds, humits, lluminosos, esplèndids. La vegetació està exhuberant i els rierols baixen alegrois i satisfets, amb molta quantitat d'aigua que els fa més riallers i feliços.

Si hi afegim un cel blau intens i uns núvols gronxant-se tot el dia d'un cel fantàstic caldrà afirmar que la joia ens embolcalla constantment. Vam explicar als minairons que hi ha una dita molt maca que cal tenir en compte en aquests paratges: "Aquí s'hi pot escoltar el silenci". El silenci no és tal sinó que és el so d'un rierol, el cant dels ocells, la fresa de la nit, els somriures dels minairons...

Realment, vivim quinze dies que poden i seran esplèndids si sabem escoltar el silenci, si renunciem (que ho fem) al materialisme quotidià, si som capaços de valorar-nos els uns als altres..., si som així..., si som minairons...

L'aire és molt net i pur en aquestes contrades i fins i tot hi ha llocs on hi viuen uns líquens, les barbes de caputxí, que només es troben en boscos molt oxigenats i descontaminants. Ahir, en la zona d'acampada, en vam trobar i vam poder observar-les.

Certament, en plena natura, els infants i joves tenen ganes de descobrir-la, d'aprendre'n, d'admirar-la. Volen saber si les plantes són medicinals, si poden menjar ortigues, com s'han format aquestes muntanyes, si hi ha encara bruixes a dins del bosc... tot surt i tot vol una resposta ni que sigui imaginativa i/o aquella rondalla que els agrada escoltar.

La màgia que tots els infants porten a dins apareix amb molta facilitat aquí a dalt. Il·lusiona veure-ho i reconforta constatar-ho. Continuem amb una ànima joiosa i curiosa que a vegades, durant el dia a dia, amaguem massa freqüentment.

Ara mateix els minairons estem a punt d'arribar a la Farga. Hem baixat pel camí dels Miners que amaga molta història i fantasia i ben aviat estarem a Queralbs i a la Farga. A la tarda, després de dinar, anirem a la piscina i després...

A través d'aquestes línies us volem fer còmplices de la nostra felicitat i de les nostres il·lusions.

Gràcies de nou a tothom.

Noves fotos a Segon torn 2018

S'han penjat 58 noves fotos a l'àlbum.

17/07/2018

Una acampada fantàstica

Avui dia 17 de juliol els minairons han anat d'excursió a la font de l'Home Mort. El temps ha acompanyat i hem pujat amb disciplina i alegrois fins a la font on, per cert, l'aigua és molt bona i freda. Després de dinar hem continuat caminant fins al prat de la Vacarissa on hem instal·lat el campament. Encara ara estem muntant tendes i portant piquetes al Cisco  (cal Ferrer) per tal que les posi rectes amb les seves eines.

Ara, els repòrters especials d'aquesta vesprada us donaran la seva opinió sobre el dia d'avui. Comença l'Arnau Vivas (un espia del primer torn): "He fet de secretari del Genís qui m'ha passejat tot el dia amb el seu tot terreny" Continua el Pol Torrent: "El paisatge era molt bonic i m'ha encantat beure aigua de la font de l'Home Mort". Riuen mentre intenten expressar opinions diverses. Això és el que diu l'Arnau Domènech: "Durant l'excursió m'ho he passat molt bé fins que hem dinat a la font. Aleshores m'ha vingut mal de panxa i he hagut d'anar amb cotxe amunt i avall la resta del dia". Finalment, en Segi Barón, acaba aquesta petita i divertida crònica: "L'excursió ha estat molt cansada fins arribar al prat de la Vacarissa. Però ha valgut la pena amb les bones vistes que es veien."

Ja ho veieu! Són tot uns personatges... Ara no podem dir gran cosa més perquè és tard i el wifi no rutlla. Demà ampliarem la crònica i penjarem moltes, moltes, fotos que avui es resisteixen.

Des de contrades pirinenques a 2000 metres d'altitud ens acomiadem fins demà.

Bona nit. Totes les puces al teu llit.

Foto més recent

Quina imaginació aquests minairons
Segon torn 2018
19/07/2018 11:46:03

Donatius

Voleu col·laborar en becar nois/es per tal que puguin assistir a les nostres colònies?

Feu-nos un donatiu a través de Paypal

Calendari

Propers esdeveniments

19/07/2018
Segon torn 2018 (finalitza 29/07/2018)