25/07/2017

Missatges al llibre de visites

En/na NICOLAU COSTA ARJÓ, Imma Morera, María del Mar, Aaron i Àlex, Blanca Aysa Ferrer, Gemma Vives Rio, Glòria i Xavier per en Martí Oliver (67), Teresa Muria, i 35 persones més han escrit un missatge al llibre de visites

24/07/2017

En/na Pares Roger i Adrià (28 i 33), Xavier Sanchez Andreu, Mare de la Laia Camps 56, Marta Lloret, Familia Varo Ribera., Rosa Morera i Albert Viola, Pare Marc i Pau 13-17, i 48 persones més han escrit un missatge al llibre de visites

Un dilluns ple d'emocions

Avui dilluns, tots aplegats ja a la Farga i amb la travessa acabada des d'ahir a la tarda, ha estat un dia ple d'emocions que encara duren ara mateix amb un gran joc de nit. De fet, ahir a l'hora de sopar va fer una tronada d'aquelles que espanten. Nosaltres estàvem a bon aixopluc i ens la miràvem des de l'interior de la Farga. això sí! Acabada la tempesta, passades les nou hores del vespre, una llum molt estranya, groguenca i forta, va envair l'atmòsfera i tots els minairons volien sortir del menjador per veure de què es tractava. Produïa, si més no, una sensació estranya...

Avui, però, tot ha tornat a la normalitat des de primera hora del matí i només amb la presència de núvols viatgers durant tot el dia, amb predomini, això sí, del sol. Aquest matí hi havia a la Farga, a can Minairó per ser més precisos, el partit de futbol de l'any, Neret contra Queralbs. D'animació no n'ha faltat i tots els minairons i tot el poble de Queralbs no s'han perdut la festa. La selecció de Queralbs, amb ganes de guanyar perquè l'estiu passat van perdre per golejada, era potent i forta, massa forta. Al final han guanyat ells, queralbs, per 0 a 2 i la festa ha acabat aquí, amb un bany compartit a la piscina i poca cosa més. A la tarda hem anat al riu Freser de nou, aquest cop a un indret més proper a la Farga, i els minairons han tingut una tarda plàcida i serena. S'han relaxat d enou i, en tornar a la Farga, ens hem dutxat i hem fet el cant coral. Acabats de sopar hem iniciat un gran joc de nit que encara dura ara mateix (22:28h).

Com ja anem dient aquests dies l'ambient és cada cop millor i més madur i la il·lusió és palesa en totes les activitats que acabem desenvolupant. Hi ha força i ganes de participar i tret d'algun cansament o fatiga, l'energia no s'atura.

Gràcies, com sempre, per seguir-nos i llegir-nos cada dia. Nosaltres estem més que satisfets quan podem compartir les vivències amb vosaltres.

Des de la Farga de Queralbs, bona nit a tothom.

Colònies els Minairons cantaires

La Travessa dels adolescents narrada per ells mateixos

Divendres, dia 21 de juliol de 2017

Ens vam despertar a les 8h del matí amb moltes forces i ganes. Malauradament, després d’esmorzar va començar a plovisquejar i com a conseqüència, va endarrerir la hora de sortida i anul·lar els plans que teníem amb el nivell A de sortir junts fins a la font de les Marrades. Tot i això, no ens vam rendir i vam decidir cantar i ballar junts unes danses contra el mal temps mentre els del nivell A, en parar de ploure, se n'anaven d'excursió a Vilamanya. Al acabar, ja tocava dinar i vam fer-ho d’una manera especial per tal de pujar la moral de tots. Un pícnic a l’aire lliure ens esperava amb una vestimenta poc quotidiana. Semblava ser que les danses havien donat el seu fruit i a les 16h ja érem al cremallera en direcció a la Vall de Núria. Un cop allà, esperàvem l’arribada de dos monitors que havien sortit abans a buscar lloc per a acampar. Vam pernoctar, amb tendes de campanya, sota el coll del Nou Creus.

Dissabte, dia 22 de juliol de 2017

Després d’una nit llarga i freda, pujàrem cap al Nou Creus. Al coll, dos minairons molts especials s’acomiadaren de nosaltres. Després d’un parell de cançons, ens encaminàrem cap al cim del Nou Creus. Un cop a dalt, vam decidir caminar una mica més i arribar al punt més alt de la Fosa dels Gegants, i podem dir que hem fet dos pics amb dos minuts gràcies a les nostres infinites energies. “Pasito a pasito” ens vam dirigir cap a una cabanya de pedra i fang situada al peu del Pic de l’Infern, on vam deixar les motxilles per caminar més lleugers. Tot i les dificultats que suposaven les roques, vam fer el pic en un pim-pam, vam cantar moltes cançons i vam fer molt postureig per després poder tenir fotos de record. Baixant cap a França ens vam aturar per descansar en uns llacs de Carançà i dinàrem, alguns es van refrescar tan sols els peus, i d’altres, els més atrevits, van banyar-s’hi de cap a peus. Piles carregades! Vam deixar l’escenari rocós enrere i ens endinsarem al bosc. Camí de Carançà, vam recollir/robar troncs als francesos per fer una barbacoa per sopar ben calentets.

Diumenge, dia 23 de juliol de 2017

Ràpidament, vam desmuntar el campament ja que a les 13h ens esperava un autocar al poble de Thues. Vam seguir baixant pel costat del riu, on hi havia pedres, troncs i molta vegetació. Per poder-lo creuar ens van venir molt bé l’ajuda dels ponts penjants, que per molts de nosaltres era quelcom nou i divertit, tot i que pels que tenien por a les alçades va ser un gran repte. Un cop a l’autocar ens esperaven dues hores per arribar a La Farga i allà els minairons del nivell A ens van rebre amb molt entusiasme.

Adoles del 2n torn

Noves fotos a Segon torn 2017

S'han penjat 30 noves fotos a l'àlbum.

23/07/2017

Missatges al llibre de visites

En/na Família González-Ribera , FAMILIA TORRES-VERDES, Família González-Ribera , Alfredo i Montse (Anna 149), Josep M. Civit, Marc, pare Guillem (5) i Bernat (64), Marta Marquillas per Oriol Pelegrí, i 48 persones més han escrit un missatge al llibre de visites

Colònies Els Minairons Cantaires

Travessa acabada i sortida a les Ribes els del nivell A

Avui diumenge ha estat un dia mogudet a can Minairó. Per una banda, els del nivell A han intentat conèixer i/o gaudir dels paisatges del riu Freser donat que el divendres va ploure i els del nivell B han finalitzat la travessa de tres dies que ha estat tot un èxit.

Anem a pams! Avui al matí el temps era una mica emboirat i pressagiava alguna que altra tempesta que podia malmetre la sortida programada. Sortosament, el temps ha millorat de sobte i hem pogut caminar cap al salt del Grill (on alguns minairons s'hi han remullat) i cap a les Ribes (indret fantàstic del riu Freser amb basses i espais meravellosos) i retorn a la Farga per una pista forestal al marge esquerre del riu. Tot plegat ha reanimat, i de quina manera, als minairons que s'ho han passat d'allò millor tot sentint el plaer del paisatge, dels estatges de vegetació, de les plantes medicinals, dels sorolls del riu i dels colors, de la llum d'un dia ara boirós, ara assolellat, ara ennuvolat...

Hem gaudit tant d'aquesta sortida que ens ha passat el temps volant. També ens hem banyat al salt del Grill i a les Ribes des d'on saltàvem des d'una roca enmig d'una gran bassa. El retorn per la pista forestal i per dins d'un bosc de pi roig, avellaners i algun roure ha estat excepcional i engrescador. Els marges eren plens de maduixes, mores d'esbarzera, gerds...

Hem arribar a les dues de la tarda a la Farga i el dinar ja era apunt de servir-se. A part de ser boníssim estàvem també cofois per l'arribada dels adolescents que era a tocar. Ho sabíem pels diferents missatges rebuts des d el'autocar. A la tarda, acabats de dinar, cap a les tres hores aproximadament, ha arribat l'autocar dels adolescents, com sempre cansats i satisfets per la seva proesa i que han estat rebuts pels nois i noies del nivell A que semblaven artistes de circ perquè anaven tots disfressats i eixerits. Les seves cantarelles de benvinguda, la música de les guitarres, el retrobament, les abraçades i els petons, la felicitat de tothom feia esgarrifança i emocionava. Quin dia! Quina diada!

A la tarda hem anat plegats a la piscina i, després de berenar, ha començat a ploure i a ploure. Ens era igual perquè havíem assolit els bons propòsits. Fins i tot, ara està plovent i refrescant, i ens agrada viure-ho des de la casa. Estem fent tallers i esperant l'hora de sopar. Contents! molt contents i xirois.

La travessa serà detallada en aquest noticiari per alguns repòrters adolescents quan hagin descansat i s'hagin recuperat de la gran travessa i de l'esforç realitzat.

Des de Queralbs, bona nit a tothom.

22/07/2017

Colònies Els Minairons Cantaires

Audio des del pic de l'Infern

Aquest és l'audio que ens han enviat des del pic d el'Infern. El volem compartir amb totes i tots vosaltres. Som així, som minairons...!

Foto més recent

Imaginació al poder a l'hora d'animar
Segon torn 2017
24/07/2017 19:12:14

Calendari

Propers esdeveniments

25/07/2017
Segon torn 2017 (finalitza 30/07/2017 14:30)

14/10/2017
Trobada 2017 (comença 14/10/2017 09:00)